4

De IT-architectuur achter een succesvol omnichannelmodel

Achterkant van omnichannel

Bedient uw organisatie klanten via verschillende kanalen? Merkt u groeiend verkeer naar de webshop, de noodzaak van klantcontact via het mobiele kanaal en een dalende omzet in de fysieke winkels? Dan wordt het tijd om uw omnichannel-IT-architectuur kritisch tegen het licht te houden.

Ideale architectuur

De ideale omnichannel IT-retailarchitectuur biedt de moderne retailer flexibiliteit bij de grote veranderingen die gaande zijn. Een centraal onderdeel zijn de databases die samen eenduidigheid (single truth) creëren in belangrijke data zoals productgegevens, klantdata en informatie voor ordermanagement.

We leven echter niet met ideale omstandigheden. Vaak zijn er nog oude (en “onmisbare”) systemen en databases. Deze zijn niet gebouwd voor moderne realtime omnichannel-processen. De “ombouw” van de huidige IT-omgeving naar een moderne, toekomstvaste en flexibele infrastructuur is een grote opgave.

De juiste beslissingen

Contakt Consulting ondersteunt u bij het nemen van de juiste omnichannel-beslissingen. Onze professionals zoeken graag mee naar het antwoord op veel gestelde vragen over de Achterkant van Omnichannel. Hoe ziet de optimale architectuur eruit? Uit welke componenten bestaat deze en hoe integreer ik ze? Welke keuzes moet ik daarbij maken, met welke voor- en nadelen?

Wij hebben vele expertises in huis om uw organisatie te dirigeren naar een omnichannel-architectuur die online en offline naadloos integreert. Denk daarbij aan project- en programmamanagement, Big Data en data governance, Master Data Management en het selecteren en implementeren van COTS-pakketten.

In ons team is veel ervaring met IT-architectuur voor omnichannel. Zo waren associates van Contakt Consulting in 2014-15 betrokken bij “Shopping Tomorrow”, een grootschalig kennisplatform van ondernemers, experts en managers uit de online en offline retailsector. Zij namen deel aan de expertgroep Omnichannel Architectuur, een van de twintig expertgroepen die e-commerce-uitdagingen bespraken.

Meer inzicht met de ‘Achterkant van Omnichannel Scan’

Bent u benieuwd hoe onze experts uw omnichannel-situatie beoordelen? Wilt u inspiratie opdoen met de cases die Contakt Consulting heeft uitgevoerd? Doe dan onze ‘Achterkant van Omnichannel Scan’. Deze geeft inzicht in de meestal verborgen uitdagingen voor de toekomst.

Meer weten over de Omnichannel Scan?

Neem dan contact op met Ronald van Putten, telefonisch via +31 (0)6 29 09 1602 of per e-mail via ronald.van.putten@contakt.nl.