- Mered de Vries
- Comments ( 0 )
- 21 november 2024
Elke maand gaat een van onze collega’s langs bij een zp’er uit ons netwerk. Onze collega Hugo Hopstaken heeft voor de coffee to go van deze maand Henk Rebel opgezocht.
Wie ben je?
Ik ben Henk Rebel, getrouwd, vader van drie kinderen en opa van drie kleinkinderen. Ik woon in Reeuwijk en vaar regelmatig met veel plezier over de Reeuwijkse Plassen, samen met mijn vrouw en Labradoodle. Daarnaast zie je mij regelmatig, wederom samen met mijn vrouw en hond, fietsen, wandelen en hardlopen rondom diezelfde Reeuwijkse Plassen.
Ik ben jarenlang vrijwilliger geweest met verstandelijk beperkten, totdat corona hier een einde aan maakte. Ik speelde vals bij spelletjes en verzon gekke dingen om buiten de lijntjes te kleuren met de deelnemers, die vaak erg gehecht zijn aan hun structuur. Wanneer ik meedeed aan spelletjes, werd er speciaal een scheidsrechter aangesteld om mij in de gaten te houden. Als ik betrapt werd, voerden de deelnemers me af.
Wat drink jij het liefst uit de coffee to go Contakt beker en waarom?
Ik drink graag zwarte koffie in de auto, daar is de coffee to go beker perfect voor.
Dan zit ik in mijn eigen bubbel met de radio aan. Dat is voor mij altijd een moment van rust, ongeacht het verkeer. Op de heenweg mij mentaal voorbereiden op de komende werkdag, op de terugweg alles op een rijtje zetten. Zo kan ik de dag relaxt afsluiten.
Wat is de mooiste beker die je hebt gewonnen in je leven?
De halve Marathon van Amsterdam, dat was een medaille.
Ik heb een aantal halve marathons gelopen en ook regelmatig de Dam to Dam loop. De strijd met jezelf en de uiteindelijke voldoening nadat je de halve Marathon of ander evenemenent succesvol hebt afgerond.
Welke opdracht doe je momenteel via Contakt?
Sinds juli 2024 ben ik als Product Owner Finance bij Suit Supply actief.
Aan welke opdracht koester je warme herinneringen en waarom?
De Introductie van de OV Chipkaart bij GVB. Een complex technisch project waarbij ik onder andere de brug moest slaan tussen techniek, rijdend personeel en reizigers. Een voorbeeld: bij een missing check-in door een defect apparaat vertaalde dit zich voor reizigers naar: “Hij doet het niet, helaas kan ik niets voor u doen. Voor vragen kunt u terecht bij de klantenservice.”
Na een hele dag meereizen en testen in de tram was het enige resultaat dat de apparatuur aan het eind van de dag ineens werkte. Ik dacht: “Mislukte test.” De interpretatie van de leverende partij? “Well, Henk, at the end of the day everything went well.”
Wat zou je aan het Netwerk willen vragen? Of wat heb je nodig van het Netwerk?
Ik zou graag het samenwerkingsverband willen verstevigen om diverse diensten en producten te kunnen aanbieden, zoals de Fit-to-Standard aanpak.
Welke (zelfverzonnen beker) zou je willen winnen?
Ik ben van mening dat mensen processen, samenwerkingsverbanden en vaak ook relaties onnodig ingewikkeld maken. Regelmatig heb ik processen terug gebracht naar simpele heldere processen. Bedrijven en medewerkers vinden zichzelf altijd uniek en bijzonder, maar meestal lijken ze sterk op andere bedrijven en medewerkers. Wanneer je vervolgens unieke processen (lees maatwerk) kunt omzetten naar standaardprocessen dan scheelt dat veel tijd en geld. De uitdaging ligt in het meenemen van mensen in veranderingen, niet in het standaardiseren van processen.
Ik zou graag de beker willen winnen met de prijs: “De processen zijn nu zo simpel geworden, dat hadden we ook zelf kunnen bedenken.”