“Data is de nieuwe olie” en Master Data Management is hot.

Wat zijn de benefits van een optimale datahuishouding en datakwaliteit bij het delen van data in de keten? Een “single view on” product-data en beeldmateriaal is belangrijk voor de operatie, maar wordt nog belangrijker in het geval van omnichannel.

Maar is duidelijk wie de eigenaar is van de data? Lopen de processen optimaal en worden die processen ondersteund door goede software-oplossingen? Moeten we daar dedicated MDM of PIM oplossingen voor aanschaffen of kan het worden opgelost in het (huidige) ERP? En als we dat dan geregeld hebben voor productdata, wat doen we dan met customer en/of referentiedata?

Een boeiende onderwerp in een omgeving die steeds in beweging is en waar we 10 januari jl. een ronde tafel aan hebben gewijd.

Retail Ronde Tafel van 10 januari, een impressie

Deze tafel had als thema Master Data Management in Retail en Groothandel Levensmiddelen, Drogisterij, Doe-het-zelf en Bouwmaterialen.

Jerry Tracey, Sectormanager Retail GS1 Nederland startte de ronde tafel en nam ons mee in de toekomst van de digitalisering in de supply chain en het belang van tijdige, juiste en volledige data-uitwisseling. Chris Jobse, associate van Contakt Consulting, vertelde over de requirements setting, de markt van de software oplossingen en de organisatorische voorwaarden voor een succesvol Master Data Management project. De datamanager van Intergamma heeft de deelnemers meegenomen in welke stappen zij hebben doorlopen om tot de gewenste situatie te komen.

Onder andere Coop Supermarkten, Plus Retail, Detailresult, Poiesz, Hanos, Intergamma, Bouwmaat en Timber and Building Supplies wisselden van gedachten over de voordelen van goed master data management en hun ervaringen en toekomst plannen.

Interesse in het verslag van deze Tafel?

Deze kunt u opvragen door een e-mail te sturen naar Ronald van Putten 

Retail Ronde Tafels, kennissessies waar retailers unaniem enthousiast over zijn. 

Tijdens onze Retail Ronde Tafels presenteren retailers aan elkaar en discussiëren met elkaar gefaciliteerd door Retail-consultants van Contakt Consulting. Voorbeelden uit de praktijk, ervaringen en verwachtingen worden onderling gedeeld en besproken.

Een ronde tafel van Contakt Consulting biedt u de unieke mogelijkheid om in een klein gezelschap kennis en ervaring te delen met andere retailers. Door het delen met collega’s binnen en buiten uw eigen branche krijgt u een beter beeld van de huidige en toekomstige uitdaging binnen uw organisatie.

In het recente verleden zijn tafels georganiseerd met als onderwerpen “De achterkant van omnichannel”, Customer data management, AVG/GDPR, Ontwikkelingen in het betalingsverkeer en digital transformation op de winkelvloer en Master Data Management in de keten.

Wilt u er de volgende keer ook bij zijn?

Wilt u uitnodigingen ontvangen en wellicht in de toekomst aanwezig zijn en mee praten over andere actuele onderwerpen in Retail? Neem dan contact op met Ronald van Putten 

Deze website gebruikt cookies.

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik en de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Lees onze privacy- en cookieverklaring voor meer informatie.