jumbo_zelfscan

Is er toekomst voor de kassa?

Is er toekomst voor de kassa?

“Is er toekomst voor de kassa?” is één van onze centrale thema’s in 2020. In een reeks van artikelen op LinkedIn is de discussie gestart. In het najaar wordt in een aantal Retail Ronde Tafels de discussie afgerond.

De kassa, het systeem en de plaats waar wordt afgerekend en ingepakt in de winkel, krijgt een ander perspectief als je denkt aan self scan, mobiele kassa’s of zelfs “seamless check outs” (de Amazon-to-go winkels). Met de komst van omnichannel is de winkel “slechts” één van de kanalen waarmee transacties worden verricht met de klant. Omnichannel of Unified Commerce vraagt om centraal inzicht in klant- en productdata, transacties en ordermanagement.  API management, headless oplossingen, micro-services, zijn een aantal drivers vanuit de technologie. De kassa heeft nog steeds toekomst, maar in een hele andere vorm.

De Retail werkgroep van Contakt Consulting bestaande uit zelfstandige professionals en Contakt medewerkers is continue in dialoog met Retailers, met leveranciers van oplossingen over visie, ontwikkelingen en praktische toepasbaarheid. In tientallen projecten worden selecties gedaan en implementaties begeleid. Het verzamelen en delen van kennis en ervaring past naadloos in waar Contakt Consulting voor staat “Vooruitbrengen door verbinden”.

Klik door op één van onderstaande artikelen voor specifieke onderwerpen (nieuwe artikelen zijn onderhanden):

Retail Ronde Tafels, kennissessies waar Retailers unaniem enthousiast over zijn. 

Tijdens onze Retail Ronde Tafels presenteren Retailers aan elkaar en discussiëren met elkaar gefaciliteerd door Retail-consultants van Contakt Consulting. Voorbeelden uit de praktijk, ervaringen en verwachtingen worden onderling gedeeld en besproken.

Een ronde tafel van Contakt Consulting biedt u de unieke mogelijkheid om in een klein gezelschap kennis en ervaring te delen met andere Retailers. Door het delen met collega’s binnen en buiten uw eigen branche krijgt u een beter beeld van de huidige en toekomstige uitdaging binnen uw organisatie.

In het recente verleden zijn tafels georganiseerd met als onderwerpen “De achterkant van omnichannel”, Customer data management, AVG/GDPR, Ontwikkelingen in het betalingsverkeer en digital transformation op de winkelvloer en Master Data Management in de keten.

Wilt u er de volgende keer ook bij zijn?

Wilt u uitnodigingen ontvangen en wellicht in de toekomst aanwezig zijn en mee praten over andere actuele onderwerpen in Retail?
Neem dan contact op met Ronald van Putten,
+31 (0)6 29 09 1602
ronald.van.putten@contakt.nl

 

Deze website gebruikt cookies.

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik en de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Lees onze privacy- en cookieverklaring voor meer informatie.