Projectmanager digitalisering bouw

Projectmanager digitalisering bouw

Wil jij een bijdrage leveren aan de digitalisering van de bouwsector? En wil je bij een menselijke, innovatieve organisatie werken? Contakt Consulting is een netwerkorganisatie die bedrijven helpt hun business-doelstellingen te vertalen naar goede IT-oplossingen. Interesse? Lees dan snel verder!

Werkzaamheden

Namens Contakt werk je aan uitdagende digitaliseringsprojecten in de bouwsector. Je kunt hierbij denken aan projecten voor een groot bouw- of installatiebedrijf of voor brancheorganisaties. Zo werken we onder andere voor VolkerWessels, Bouwend Nederland en Techniek Nederland en zijn we nauw betrokken bij het programma DSGO. Voor onze klanten zoeken we altijd naar slimme en toekomstbestendige oplossingen. Het team Bouw bestaat op dit moment uit vijf personen. Daarnaast werk je samen met zelfstandig professionals uit ons omvangrijke netwerk. Bij Contakt werk je waar mogelijk in teamverband om kennis te delen, maximaal gebruik te maken van elkaars expertise, veel van elkaar te leren en te blijven ontwikkelen. De werkzaamheden:

  • Opstellen projectvoorstellen en -plannen
  • Inrichten projectorganisatie
  • Managen van projecten
  • Stakeholdermanagement
  • Het team van Contakt is ook nauw betrokken bij de ontwikkeling van Contakt als organisatie. Denk aan business development en concept- en expertiseontwikkeling.

Wat verwachten we van jou?

Je bent een projectmanager met 4+ jaar ervaring in het managen van ICT- en/of digitaliseringsprojecten. Deze ervaring heb je onder andere opgedaan in de bouwsector, bijvoorbeeld bij bouw- of installatiebedrijven, projectontwikkelaars, toeleveranciers of brancheorganisaties. Je hebt ervaring met Agile/Scrum projecten én met PRINCE2 waar je ook training in hebt gevolgd. Je bent pragmatisch, actiegericht, transparant, leergierig en altijd op zoek naar een toekomstbestendige oplossing. Managen van verwachtingen, terugkoppeling geven naar de opdrachtgever, omgaan met spanningsvelden en zorgdragen voor kwaliteit vind je vanzelfsprekend. Je bent prettig in de omgang en je communiceert gemakkelijk met mensen binnen alle lagen van een organisatie.

Hoe ziet de rol eruit?

Op maandag start je de dag vanuit huis. In de ochtend werk je een projectvoorstel uit en in de middag ga je langs bij de klant om dit te bespreken. De dag erna ben je de hele dag aanwezig bij de klant om een workshop te organiseren.

Op woensdag ben je op kantoor bij Contakt en kun je vanuit het kantoor in Utrecht werken aan het interne project rondom business development waar je mee bezig bent. Die dag lunch je samen met je collega’s en is er ruimte om bij te praten. Op donderdag werk je op locatie om een aantal meetings bij te wonen en op vrijdag kun je thuiswerken om gefocust verder te werken aan je projectplannen.

Kijk voor voorbeeldprojecten binnen de bouwsector op onze pagina met referentiecases. 

Wat bieden we jou?

Naast digitaliseringprojecten bij onze klanten krijg je ook de tijd om jezelf te ontwikkelen en bij te dragen aan de ontwikkeling van Contakt als organisatie. Het streven is dat je je gemiddeld vier dagen per week inzet voor klanten en een dag per week voor de ontwikkeling van jezelf en de organisatie (obv 40 uur). We vinden een gezonde balans tussen werk en privé belangrijk en bieden je daar ook de ruimte voor, een 32 of 36-urige werkweek is ook mogelijk. Wat we verder bieden:

  • Marktconform salaris en bonusregeling;
  • Ontwikkelbudget van €3.000 euro per jaar;
  • Leaseauto met mobiliteitsbudget;
  • Deelname aan pensioenregeling met eigen bijdrage;
  • 25 vakantiedagen obv 40 uur;
  • Netto onkostenvergoeding;
  • Laptop en telefoon;
  • Hybride werken (thuis, bij klanten en op kantoor in Utrecht)

Over Contakt

Contakt is een netwerkorganisatie die bedrijven helpt hun business-doelstellingen te vertalen naar goede IT-oplossingen. Dit doen wij hoofdzakelijk maar niet uitsluitend binnen de branches Retail, Voedingsmiddelen, Bouw en Energie. We helpen organisaties daarbij vanuit diverse expertisegebieden. Denk aan informatie- en datamanagement, enterprise architectuur, programma-, project- en verandermanagement en diverse Agile en Scrum trajecten.

We zijn creatief in het ontdekken van mogelijkheden en accuraat bij het bepalen van oplossingen. Vanuit kennis en ervaring weten wij hoe we projecten, succesvolle veranderingen en verbeteringen bij organisaties kunnen realiseren. Zo creëren we business- en IT-oplossingen op maat.

We geloven erin dat samenwerken en samen waarde creëren, tot succes leidt. Daaraan werken we elke dag, met veel plezier. Aan de persoonlijke relatie met onze opdrachtgevers hechten we veel waarde: oprechte aandacht hebben voor onze mensen, opdrachtgevers en partners. Ons team bestaat dan ook uit echte verbinders.

Direct solliciteren


Meer informatie?

Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contakt op met Monique. 

Monique Mulder

Deel deze vacature