Wat is de volgende stap in winkelgemak?
Door Eelco Hos De afgelopen jaren zijn de zelfscan oplossingen volwassen geworden. Met name in de UK en Nederland is zelfscan niet meer weg te
Themapagina's Retail
De kassa, het systeem en de plaats waar wordt afgerekend en ingepakt in de winkel, krijgt een ander perspectief als je denkt aan self scan, mobiele kassa’s of zelfs seamless check outs. Met de komst van omnichannel is de winkel “slechts” één van de kanalen waarmee transacties worden verricht met de klant. De kassa heeft nog steeds toekomst, maar in een hele andere vorm.
Artificial Intelligence is de volgende stap in digitalisering. Als retailer kun je niet anders dan deze technologie omarmen om concurrerend te blijven. Ook onder Nederlandse retailers zien we steeds meer vragen over hoe AI hun organisatie kan ondersteunen. Om daar een goed antwoord op te kunnen geven is het van belang je in de specifieke organisatie te verdiepen en te koppelen aan kennis over Retail processen en AI-toepassingen. Contakt heeft een aanpak die iedere retailer kan inspireren en leidt naar concrete, haalbare resultaten.
Wilt u weten in welke mate klanten gebruik maken van hun recht op inzage in de vastgelegde gegevens, of het recht op vergetelheid? Bent u benieuwd of er daadwerkelijk verankering op directieniveau plaatsvindt? Wat is er wel of niet gedaan aan het creëren van awareness? Download Download dan nu de Nationale Privacy Benchmark 2021.
De kassa, het systeem en de plaats waar wordt afgerekend en ingepakt in de winkel, krijgt een ander perspectief als je denkt aan self scan, mobiele kassa’s of zelfs “seamless check outs” (de Amazon-to-go winkels). Met de komst van omnichannel is de winkel “slechts” één van de kanalen waarmee transacties worden verricht met de klant. Omnichannel of Unified Commerce vraagt om centraal inzicht in klant- en productdata, transacties en ordermanagement. API management, headless oplossingen, micro-services, zijn een aantal drivers vanuit de technologie. De kassa heeft nog steeds toekomst, maar in een hele andere vorm.
De Retail werkgroep van Contakt Consulting bestaande uit zelfstandige professionals en Contakt medewerkers is continue in dialoog met Retailers, met leveranciers van oplossingen over visie, ontwikkelingen en praktische toepasbaarheid. In tientallen projecten worden selecties gedaan en implementaties begeleid. Het verzamelen en delen van kennis en ervaring past naadloos in waar Contakt Consulting voor staat “Vooruitbrengen door verbinden”.
Lees ook onder aan deze pagina de blogs rondom het thema ‘Is er toekomst voor de kassa?’
Sparren over betaalsystemen en ontwikkelingen rondom de kassa? Neem dan contact op met Ronald van Putten +31 6 29 09 1602 of ronald.van.putten@contakt.nl
Door Eelco Hos De afgelopen jaren zijn de zelfscan oplossingen volwassen geworden. Met name in de UK en Nederland is zelfscan niet meer weg te
Door Ad Bouwmans De opmars van zelfscan in Nederland is niet te stuiten. Bijna alle Albert Heijn winkels bieden klanten zelfscan en alle nieuwe Action
Elke retailer heeft een systeem nodig om transacties met de klant vast te leggen. Maar het lijkt zeker niet meer op de traditionele POS, zoals