Wat is de volgende stap in winkelgemak?
Door Eelco Hos De afgelopen jaren zijn de zelfscan oplossingen volwassen geworden. Met name in de UK en Nederland is zelfscan niet meer weg te denken uit het winkelbeeld. Bij
Themapagina's Retail
De kassa, het systeem en de plaats waar wordt afgerekend en ingepakt in de winkel, krijgt een ander perspectief als je denkt aan self scan, mobiele kassa’s of zelfs seamless check outs. Met de komst van omnichannel is de winkel “slechts” één van de kanalen waarmee transacties worden verricht met de klant. De kassa heeft nog steeds toekomst, maar in een hele andere vorm.
Regelmatig organiseren we Ronde Tafel-bijeenkomsten voor de Retail om informatie met elkaar uit te wisselen rondom digitalisatie binnen de branche en om best practises met elkaar te delen. We houden een gemiddeld aantal aan van tien bedrijven per sessie, om de bijeenkomst interactief te houden met voldoende ruimte voor inbreng van iedereen. Naast dat het leerzaam is, is het ook erg leuk. Samen eten is een belangrijk onderdeel van de bijeenkomst, net als de borrel achteraf.
Ben je ook geïnteresseerd om mee te doen aan onze Ronde Tafel bijeenkomsten? Neem dan contact op met
Ronald van Putten +31 6 29 09 1602 of ronald.van.putten@contakt.nl
Wilt u weten in welke mate klanten gebruik maken van hun recht op inzage in de vastgelegde gegevens, of het recht op vergetelheid? Bent u benieuwd of er daadwerkelijk verankering op directieniveau plaatsvindt? Wat is er wel of niet gedaan aan het creëren van awareness? Download Download dan nu de Nationale Privacy Benchmark 2021.
De kassa, het systeem en de plaats waar wordt afgerekend en ingepakt in de winkel, krijgt een ander perspectief als je denkt aan self scan, mobiele kassa’s of zelfs “seamless check outs” (de Amazon-to-go winkels). Met de komst van omnichannel is de winkel “slechts” één van de kanalen waarmee transacties worden verricht met de klant. Omnichannel of Unified Commerce vraagt om centraal inzicht in klant- en productdata, transacties en ordermanagement. API management, headless oplossingen, micro-services, zijn een aantal drivers vanuit de technologie. De kassa heeft nog steeds toekomst, maar in een hele andere vorm.
De Retail werkgroep van Contakt Consulting bestaande uit zelfstandige professionals en Contakt medewerkers is continue in dialoog met Retailers, met leveranciers van oplossingen over visie, ontwikkelingen en praktische toepasbaarheid. In tientallen projecten worden selecties gedaan en implementaties begeleid. Het verzamelen en delen van kennis en ervaring past naadloos in waar Contakt Consulting voor staat “Vooruitbrengen door verbinden”.
Lees ook onder aan deze pagina de blogs rondom het thema ‘Is er toekomst voor de kassa?’
Sparren over betaalsystemen en ontwikkelingen rondom de kassa? Neem dan contact op met Ronald van Putten +31 6 29 09 1602 of ronald.van.putten@contakt.nl
Door Eelco Hos De afgelopen jaren zijn de zelfscan oplossingen volwassen geworden. Met name in de UK en Nederland is zelfscan niet meer weg te denken uit het winkelbeeld. Bij
Door Ad Bouwmans De opmars van zelfscan in Nederland is niet te stuiten. Bijna alle Albert Heijn winkels bieden klanten zelfscan en alle nieuwe Action winkels in Nederland worden voorzien.
Elke retailer heeft een systeem nodig om transacties met de klant vast te leggen. Maar het lijkt zeker niet meer op de traditionele POS, zoals deze in de loop der