
De tijd is meer dan rijp voor data gedreven innovaties
Auteur: Jan Schuurman, professional in Business Analytics De waarde van data in Nederland is gemeten door het CBS en bedraagt naar schatting tussen de 15 en 20 miljard per jaar.
Branches
Retail is een combinatie tussen een fysieke en online winkel. Klanten verwachten dat deze twee soepel samenvloeien tot één klantbeleving waarbij ze de beste prijs, de hoogste kwaliteit, het hoogste gemak en de beste service krijgen. Wij helpen bij het creëren van deze klantbeleving door klantdata, beheer van productgegevens en orderbeheer op orde te brengen.
Het welzijn van de wereld wordt steeds belangrijker. Daardoor komen er hogere eisen en maatschappelijke doelstellingen voor organisaties. Denk aan eisen voor kwaliteit en aantoonbaarheid, duurzaamheid en stikstofreductie. De oplossing? Digitale transformatie.
Als organisatie wil je real-time, altijd de juiste informatie hebben. En daarbij ook nog hogere marges realiseren. Dit bereiken we door te zorgen voor een uitstekende IT-strategie. Wij zetten IT-ontwikkelingen om naar een pragmatische invulling van jouw IT-landschap, we bepalen quick wins en zorgen voor de juiste keuzes in middelen en systemen.
Elk Retail segment kent zijn eigen dynamiek. Of het nu gaat om Mode, Drogisterij, Doe-het-zelf of Levensmiddelen. Overal gaan de veranderingen snel en wijzigt het klantgedrag. Klanten willen de beste prijs, de hoogste kwaliteit, het hoogste gemak en de beste service. Én ze verwachten dat een product zo snel mogelijk in huis is en ze deze direct kunnen gebruiken. Wij geloven dat gepersonaliseerde aandacht voor jouw klanten, ondersteunt door digitalisatie, de sleutel is tot succes. Maar hoe gaat jouw IT bijdragen aan het leveren van een optimale klantervaring?
Vaak zijn er nog oude (en soms “onmisbare”) systemen en databases. Deze zijn niet gebouwd voor moderne, real-time processen en maken jouw organisatie inflexibel. Het ombouwen naar een moderne, toekomst vaste en flexibele IT-omgeving is dan ook een complex en vaak ingewikkeld traject. Hoe krijg je dit toch voor elkaar? Daar kan Contakt in ondersteunen. Wij helpen bij het creëren van een soepele koopervaring voor klanten op verschillende kanalen (Omnichannel). Denk aan mobiele apps, E-commerce platforms en winkelautomatisering. We zorgen dat alle achterliggende processen efficiënt uitgevoerd kunnen worden. Je kunt hierdoor snel inspelen op de wensen en behoeftes van de klant. En de IT-omgeving functioneert tegen zo laag mogelijke kosten. Om dit te bereiken brengen we drie aspecten op orde:
We zorgen ervoor dat jouw klantdata altijd actueel, compleet en correct is. Je krijgt daarbij een goed overzicht van de data waardoor het uitvoeren van campagnes gemakkelijker wordt. Medewerkers kunnen dan optimaal ondersteunen in het verkoopproces met de laatste informatie over klanten, producten en campagnes (employee experience).
Alle informatie van het product brengen we in kaart. De gehele levenscyclus van het product, van het eerste concept tot einde leven. De informatiestromen over het product zijn geoptimaliseerd en informatie kan naadloos gedeeld worden.
Orderbeheer is afhankelijk van bijna elke afdeling in je organisatie. Het is het ontvangen en verwerken van een klantorder tot het leveren van het product of dienst. We zorgen met efficiënte processen dat deze workflow soepel verloopt. Daarmee creëren we een hoge klanttevredenheid.
Contakt heeft meer dan twintig jaar ervaring met Retailers en het vertalen van business vraagstukken naar IT-oplossingen. Ons team ondersteunt bij het beantwoorden van vragen over verbeteringen, veranderingen en samenwerkingen in Retail, in relatie tot digitalisatie. Dit doen we op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Met onze werkwijze helpen we organisaties flexibel te reageren op wensen en behoeftes van hun klanten. We gebruiken daarin de project aanpak die het beste past bij de organisatie, bijvoorbeeld Agile/Scrum. Ook kunnen onze professionals benodigde rollen binnen je organisatie invullen. Ze geven een boost aan de verantwoordelijkheid om een programma of project succesvol op te leveren.
Sparren over jouw Retailvraagstukken? Of ben je benieuwd hoe ons team jouw organisatie kan ondersteunen? Neem dan contact op met Ronald van Putten +31 6 29 09 1602 of ronald.van.putten@contakt.nl
Auteur: Jan Schuurman, professional in Business Analytics De waarde van data in Nederland is gemeten door het CBS en bedraagt naar schatting tussen de 15 en 20 miljard per jaar.
Namens Contakt hebben Bart de Vries (IT architect) en Jornand Runneboom (IT architect) de Workshop Applicatielandschap ontwikkeld voor retailers. Wat is dit eigenlijk voor workshop en welke rol hebben Jornand
De opkomst van PIM gaat snel. Je hebt de term ongetwijfeld al eens voorbij zien komen. PIM staat voor ‘Product Informatie Management’ en is software die alle gegevens rond de