Als projectmanager en consultant werkt Marcel Dekker bij veel verschillende retailers. Sinds november 2022 is hij interim projectleider bij Welkoop. Doelstelling van het project is o.a. het live zetten van een nieuw PIM systeem en het uitfaseren van de laatste restanten van het oude ERP-Systeem “Oracle Data Base Managent Systeem” met als doel om het IT applicatielandschap van Welkoop toekomstbestendig te maken voor de omnichannel strategie.

Marcel: “De tijd vliegt voorbij, de opdracht bij Welkoop biedt veel uitdagingen en mogelijkheden. Welkoop is volop in ontwikkeling en het is mooi om daar aan te kunnen bijdragen. Het IT team is in korte tijd flink gegroeid naar een energiek team dat met frisse en open blik kijkt naar alle mogelijkheden die er voor Welkoop zijn. Kortom een leuke opdracht en een mooi bedrijf om als interim projectleider voor te werken”.

De focus van Marcel binnen Welkoop ligt op de systemen waar artikel data en alles wat te maken heeft met master data systemen. Veel van de functionaliteiten zijn momenteel nog ondergebracht in het oude “Oracle Data Base Management Systeem” (ODBMS). ODBMS is momenteel zo oud dat medio juni dit jaar zelfs het support op de applicatie stopt, waardoor er een noodzaak is om de functionaliteit zoals het aansturen van assortiment en schapkaarten ondergebracht dient te worden in nieuwe systemen.

Naast de inzet als project manager vervult Marcel binnen het Welkoop IT -Team de rol als ‘value stream lead ’. Dit betekent dat hij in de lead is van de werkstroom Master data management en backoffice en zich naast de project activiteiten bezig houdt met het begeleiden van operationele activiteiten zoals Prio 1 incidenten en reguliere wijzigingen.me